Do roka více obchodů
Olomoučané budou moci v letošním a příštím roce využívat více ploch k nakupování. Vedle vznikající Galerie Šantovka, která se má otevřít už letos na podzim, se podle Olomouckého deníku rozroste i Centrum Olympia.
V Centru Olympia ve Velkém Týnci vyrostou tři nové objekty s desítkou obchodů a rychlým občerstvením. Dosavadní plocha 32 000 metrů čtverečních se zvětší o 5500 metrů. Stavební práce začnou na jaře, dokončení se plánuje na polovinu příštího roku.
V současnosti najdou lidé v Centru Olympia na 70 obchodů, téměř desítku kaváren, restaurací a občerstvení, nechybějí ani služby, jako je například pošta, čistírna, kadeřnictví, lékárna, cestovní kancelář. Samozřejmostí je hypermarket.
„V obchodech zaměřených především na zábavu a služby nabídneme nově práci více než šedesáti zaměstnancům. Potřebné stavební povolení jsme získali v listopadu loňského roku, a tak již jarnímu začátku stavby nic nestojí v cestě," sdělila deníku ředitelka centra Ivana Kočí.
O přístavbě dalších obchodů se uvažovalo již v roce 2010, záměr byl ale odložen s ohledem na hospodářskou krizi. „V poslední době však vnímáme rostoucí zájem o dostavbu nejen ze strany investora, ale především zákazníků. Přišel tak podle nás ideální čas pro její realizaci, a tím i posílení pozice našeho centra jako jedničky na střední Moravě," doplnila Kočí.
Šantovka chce dominovat
Nákupním centrům na periferii města začne od podzimu letošního roku konkurovat nová Galerie Šantovka. Obchodníci se ale údajně vzájemné konkurence neobávají. „Vzhledem k umístění Galerie Šantovka v samotném centru města nemáme žádné obavy z rozšiřování Olympie, která je za městem," uvedl mluvčí projektu Juraj Aláč. Podle něj Galerie Šantovka bude jednoznačně největším a dominujícím obchodně-zábavním centrem v celém kraji. Kromě jedinečného moderního designu bude i nadále nabízet nejširší škálu obchodů a služeb, zábavy a trávení volného času. Kromě obchodů kavárny, restaurace, supermarket i multikino s šesti promítacími sály a bowlingovou arénu s 18 dráhami.
Olomouc je nad průměrem
Podle Rostislava Veselého z realitní poradenské společnosti Cushman & Wakefield, která se dlouhodobě věnuje trhu s komerčními prostory, v Olomouci loni na 1000 obyvatel připadalo 1009 metrů čtverečních moderních maloobchodních ploch. Po přestavbě Prioru na Galerii Moritz se toto číslo zvýšilo zhruba na 1100 metrů čtverečních. Republikový průměr je 882 metrů na 1000 obyvatel. V případě Olomouce tak už lze mluvit o nasyceném trhu.
Pro vkládání komentářů je nutné se přihlásit/zaregistrovat.
Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani vydavatele. Redakce diskusi nemoderuje, ale vyhrazuje si právo nevhodné komentáře smazat, případně zrušit registraci.
